Acest site utilizează cookies. Navigarea în continuare reprezintă acceptul dumneavoastră pentru utilizarea acestora. Citeşte mai multe despre cookies aici

Îţi cade părul? S-ar putea să ai o carenţă de vitamine B

27.06.2018 0 Comentarii Despre producatorii nostri,Alimentatie sanatoasa,Principii active,

Îţi cade părul? S-ar putea să ai o carenţă de vitamine B

 

Identificarea cauzei precise a căderii părului continuă să fie dezbătută în rândul comunității științifice, deoarece se pare că există mai mulți factori. Cu toate acestea, este posibil ca deficitele de nutrienţi să reprezinte o mare parte a problemei, în special complexul de vitamine B.

caderea parului

Subţierea treptată a părului este o problemă obişnuită, atât la bărbaţi cât şi la femei. Este adesea denumită alopecie androgenetică și afectează jumătate dintre bărbați și femei până la vârsta de 50 de ani.

Căderea părului poate avea efecte devastatoare asupra stimei de sine, ducând la depresie și lipsă de încredere în sine, dar nu este neapărat un rezultat inevitabil. Cu câteva schimbări ale stilului de viață și câţiva nutrienţi aleşi cu grijă, vă puteți aștepta la un păr puternic și sănătos.

 

Părul și foliculii piloşi

Părul creşte dintr-un folicul și este construit din celule similare cu cele ale pielii noastre, care este compusă, în principal, din proteina keratină. Capilarele sanguine care înconjoară fiecare folicul transportă hrană necesară pentru reproducerea și creșterea celulelor părului. Părul creşte în trei faze cunoscute sub numele de anagen, catagen si telogen:

1. Anagen - este etapa de creștere și poate dura de la câteva săptămâni la ani.

2. Catagen - celulele părului mor.

3. Telogen - este etapa de odihnă care durează de la o lună până la trei luni.

Doar o cantitate mică de foliculi piloşi se pierd în orice moment și, în medie, pierdem aproximativ 90 de fire de păr de la nivelul scalpuluiîn fiecare zi.

 

Părul și sănătatea scalpului

Starea de sănătate a părului depinde de circulația la rădăcină și de cantitatea de nutrienți și hormoni prezenți în sânge. Proteinele suficiente din dietă sunt, de asemenea, de o importanță deosebită în ceea ce privește rezistența și elasticitatea părului.

Alimentația necorespunzătoare și circulația deficitară vor duce, prin urmare, la o deteriorare a părului şi a ritmului său de creştere, în timp ce o intensificarea fluxului sanguin poate spori creșterea părului.

 

Cauzele căderii părului

Încă nu există un răspuns definitiv pentru cauza căderii părului, dar aceștia sunt câțiva dintre factorii care contribuie:

Carenţe nutriţionale

Scalpul are un număr foarte mare de celule foliculare de păr care necesită o alimentare constantă cu nutrienți și energie. Lipsa de calorii sau deficienţa de proteine, vitamine, minerale şi acizi graşi esenţiali poate duce la pierderea părului şi anomalii structurale.

Îmbătrânire

Un folicul are un număr limitat de cicluri. Dupa 40 de ani, creşterea părului încetineşte şi părul care cade nu esteînlocuit suficient de repede. Acest lucru duce la subțierea părului și pentru unele persoane - un grad de chelie sau alopecie care apare la ambele sexe, deși mult mai puțin dramatic în rândul femeilor.

Tratamente medicale

Tratamentul cancerului care include chimioterapia și tratamentul cu radiații influențează căderea părului. Efectele secundare ale unor medicamente cauzează căderea părului.

Afecţiuni ale sistemului digestiv

Dezechilibrele în flora intestinală, boala celiacă sau sensibilitatea la gluten pot afecta sănătatea părului.

Tulburări fizice sau emoționale

Febra, hemoragia, bolile severe, naşterea şi stresul pot contribui la căderea părului.

Probleme hormonale

Un dezechilibru în androgeni (hormoni masculini) este corelat cu subțierea părului și apare atât la bărbați, cât și la femei. Funcția tiroidiană afectată, precum și modificările hormonale de după sarcină și menopauză pot duce la căderea părului.

Alţi factori

Problemele de sănătate, bolile cronice, tumorile și alcoolismul pot determina deteriorarea părului, căderea sau schimbarea culorii acestuia. Produsele chimice folosite pentru vopsirea, ondularea sau îndreptarea părului pot provoca daune și pot slăbi părul.

 

Prevenirea căderii părului

Părul ar trebui să fie ceva cu care să ne mândrim, dar cum să obţinem un păr puternic şi strălucitor?

Tunsorile regulate, combinate cu tratamente de îngrijire protectoare, vă vor ajuta, dar părul dumneavoastră trebuie să fie hrănit din interior. O bună aprovizionare cu substanțe nutritive este esențială pentru hrănirea foliculului pilos, îmbunătățind circulația la nivelul scalpului și oferind elementele esenţiale pentru o creștere puternică a părului.

 

Nutrienți necesari:

Vitamine B

Părul sănătos este dependent de complexul de vitamine B, în special de biotină, B1, B3, B5 și B6, care se găsesc în carne, cereale integrale și legume cu frunze verzi. Acest important grup de vitamine este vital pentru metabolismul acizilor grași care sunt esențiali pentru sănătatea și flexibilitatea membranelor celulare, menținând părul puternic și lubrifiat.

Carenţelede vitamine B pot contribui la subnutriția celulelor foliculare ale părului. În special, biotina este necesară pentru a metaboliza aminoacizii care creează keratină. Pacienții cu deficit de biotină au adesea alopecie. Cercetătorii au descoperit că această afecţiune s-a ameliorat odata cu o regenerare treptată a părului după suplimentarea cu 200mcg biotină zilnic.

Aproape jumătate din biotina zilnică este produsă în sistemul digestiv de bacterii intestinale sănătoase. Studiile sugerează că deficitul de biotină poate apărea la cei cu flora intestinală compromisă. Persoanele cu sensibilitate la gluten sunt mai predispuși la deficiența de biotină din acest motiv. Suplimentarea cu probiotice poate fi de ajutor.

Biotina poate fi găsită într-o serie de alimente. Bananele au cea mai mare concentrație, dar cele mai multe legume (inclusiv alunele și lintea) sunt, de asemenea, bogate în biotină. Cei care au restricții dietetice sau digestia compromisă pot beneficia de formulele lipozomale foarte bine absorbite, cum ar fi Altrient B, care transportă substanțele nutritive direct la celule, evitând probleme digestive complicate.

altrient b

Vitamina C

Această vitamină este esențială pentru producerea și menținerea colagenului, țesutul conjunctiv din foliculii piloşi. Proprietățile sale puternic antioxidante protejează celulele foliculare ale părului și celulele vaselor de sânge din apropiere care alimentează scalpul cu substanțe nutritive și oxigen. Pacienții cu boala celiacă şi sensibilitate la gluten au adesea carenţe de vitamina C.

altrient c

Acizi graşi Omega 3

Aceştia sunt importanţi pentru menținerea hidratării şi lubrifierii scalpului și a părului. Nivelurile scăzute de Omega 3 pot duce la un păr uscat, fragil și lipsit de strălucire. Peştele uleios, carnea de vită şi nucile sunt surse bune de Omega 3.

Proteine

Proteinelesunt esenţiale pentru creşterea şi repararea tuturor ţesuturilor corpului, inclusiv a părului. Corpul dvs. are nevoie de proteine ​​pentru a produce keratina. Un regim alimentarcare nu conţinesuficiente proteine ​​poate afecta ţesuturile bogate în keratină - contribuind la subţierea şi căderea părului.

Factori legaţi de stilul de viaţă

  • Renunţaţi la fumat - cadmiul din fumul de ţigară poate creşte nivelul de hormoni care contribuie la căderea părului
  • Alegeţi tratamente de păr delicate - evitaţi prea multă căldurăşi procese chimice
  • Masajul scalpului - masaţi regulat scalpul pentru a îmbunătăţicirculaţia sângelui către foliculii piloşi
  • Controlaţi nivelul de stres - acesta perturbă hormonii şi poate afecta creşterea părului. Încercați yoga sau meditația.

Cu puţin ajutor din interior, câteva modificări ale stilului de viață și câteva substanțe nutritive bine absorbite căderea părului ar putea fi un lucru din trecut!

 

Referinţe

1. Bandaranayake I & Mirmirani P. Hair Loss Remedies—Separating Fact From Fiction

2. Cutis. 2004;73:107-114

3. Cha HS et al. ResearchArticle Effect of Pumpkin Seed Oil on Hair Growth in Men with Androgenetic Alopecia: A Randomized, Double-Blind, Placebo-Controlled Trial. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine 2014: 1-7.

4. Heidecker B et al. Dietary supplement increases anagen hair rate in women with telogen effluvium: results of a double-blind, placebo-controlled trial. Therapy 2007; 4, 1 : 59-65.

5. Herskovitz I & Tosti A.  Review Article Female Pattern Hair Loss Ingrid .Endocrinology and Metabolism. 2013, 11(4): 1-8.

6.  Kim JO et al. ResearchArticle. Preclinical and Clinical Studies Demonstrate That the Proprietary Herbal Extract DA-5512 Effectively Stimulates Hair Growth and Promotes Hair Health. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine 2017, 1-11.

7.  The Trichological Society. Nutrition and hair health. http://www.hairscientists.org/human-hair/nutrition-and-hair-health [Accessed 1.5.17].

Lasa un comentariu