Acest site utilizează cookies. Navigarea în continuare reprezintă acceptul dumneavoastră pentru utilizarea acestora. Citeşte mai multe despre cookies aici

Câțiva pași esențiali pentru o stare de bine

12.12.2018 1 Comentarii Despre producatorii nostri,Alimentatie sanatoasa,Principii active,
cheerful closeup
 
Câțiva pași esențiali pentru o stare de bine, claritate mentală și somn odihnitor
 
Fiecare final de an vine cu o serie de presiuni, pe fondul oboselii acumulate de-a lungul anului. Așteptările sunt mari: trec sărbătorile și ne liniștim, mai cresc copiii și va fi mai ușor, o să am mai mult timp pentru mine și familie. Dar surpriză: după doar câteva zile o luăm de la capăt și totul e la fel ca „acum un an”. Aceleași provocări, aceleași presiuni, aceeași alergătură, și în mare același program. Chiar și resursele sunt aceleași: de timp (comprimat), financiare, intelectuale. 
 
Einstein spunea că nebunia înseamnă să faci același lucru în mod repetat și să te aștepți să obții alt rezultat. 
 
Schimbarea nu vine odată cu noul an,  schimbarea nu vine schimbându-i pe ceilalți, schimbarea vine doar schimbând modul cum ne raportăm noi la noi înșine și la cei din jur, cum ne organizăm, cum prioritizam. Adevărat, câteodată e nevoie și de un pic de ajutor extern, dar să le luăm pe rând.
 
Un lucru pe care nu trebuie să îl uităm e că fericirea și succesul sunt două noțiuni complet diferite. Succesul înseamnă să obții ce dorești. Fericirea înseamnă să te bucuri de ce obții. Fericirea înseamnă să te poți bucura și de marile realizări dar și de liniște, de prima ninsoare, de o zi senină, de melodia preferată la radio, de lucrurile mărunte.
 
Și totuși cum facem asta? Cum integrăm zambetele în toate provocările zilnice? 
 
Ce ține de noi?
- Ne acceptăm emoțiile, fie pozitive , fie negative și ne asumăm că sunt parte din noi;
- Ne acceptăm limitele;
- Învățăm să spunem și NU atunci când un anumit lucru ne creează discomfort sau ne ocupă prea mult timp;
- Ne alocăm timp pentru noi înșine (pentru somn, sport, citit, relaxare)
- Dezactivăm wireless/datele mobile seara și ne dedicăm unei cărți sau unei conversații calde
- Încercăm să mâncăm sănătos și respectăm ore fixe
- Somn, somn, somn. 
 
atractive adult girl
 
Ce ne poate ajuta când simțim că:
- nu mai putem, 
- timpul s-a comprimat, 
- nu ne mai putem concentra, 
- nu mai avem răbdare sau disponibilitate?
 
Complexul de vitamine B
În timp ce anumite situații determină necesitatea suplimentării cu grupul de vitamine B, cercetările au arătat  că grupul de vitamine B este foarte util și în alte situații ce nu țin de starea de sănătate sau regim alimentar.
 
Cum ne ajută complexul de vitamine B?
 
1. Reducerea stresului și stimularea stării de spirit
 
Vitaminele B sunt adesea folosite pentru a reduce oboseala și pentru a stimula starea de spirit.
Unele studii sugerează că vitaminele din complexul B pot ridica starea de spirit și vă pot îmbunătăți performanțele cognitive.
 
Un studiu efectuat pe o perioadă de 33 de zile la 215 de bărbați sănătoși a constatat că tratamentul cu un supliment cu complexul de vitamine B și minerale a îmbunătățit sănătatea mintală generală și stresul și a contribuit la  îmbunătățirea performanței la testele cognitive (27).
 
Un alt studiu efectuat la adulții tineri a arătat că suplimentarea cu multivitamine care conțin valori ridicate de vitamine din complexul B timp de 90 de zile a redus stresul și oboseală mentală (28).
 
2. Poate reduce simptomele de anxietate sau depresie
 
În timp ce suplimentele de vitamine complexe B nu sunt un remediu pentru problemele de sănătate mintală, însă ele pot contribui la ameliorarea simptomelor depresiei sau anxietății.
 
Un studiu efectuat la 60 de adulți cu depresie a arătat că tratamentul cu un complex de vitamine B timp de 60 de zile a dus la îmbunătățiri semnificative ale simptomelor depresiei și anxietății, comparativ cu un placebo (29).
 
Vitaminele B pot, de asemenea, să sporească răspunsul la tratament atunci când sunt administrate în asociere cu medicamente antidepresive.
 
Un studiu a constatat că suplimentarea pacienților cu o vitamină care conține B12, B6 și acid folic a dus la un răspuns mai puternic și mai susținut la tratamentul antidepresiv timp de un an, comparativ cu un placebo (30).
 
Rețineți că nivelurile scăzute de sânge ale anumitor vitamine B, inclusiv B12, B6 și acidul folic, au fost asociate cu un risc crescut de depresie, motiv pentru care este important să excludem deficiențele nutritive dacă aveți simptome de depresie (31, 32).
 
Pe scurt: complexul de vitamine B pot ameliora stresul, pot stimula performanța cognitivă și pot reduce simptomele depresiei și anxietății, chiar și la persoanele fără deficiențe ale vitaminei B.
 
Cine ar trebui să ia complex de vitamine B? 
 
Din moment ce vitaminele B se găsesc în multe alimente, probabil că nu există riscul de a dezvolta o deficiență atâta timp cât urmați o dietă echilibrată.
 
Cu toate acestea, anumite circumstanțe cresc necesitatea vitaminelor B, făcând suplimentarea necesară.
 
Femeile însărcinate sau care alăptează
 
În timpul sarcinii, cererea pentru vitaminele B, în special B12 și acidul folic, crește pentru a susține dezvoltarea fătului (9).
La femeile care sunt însărcinate sau alăptează, în special cele care urmează diete vegetariene sau vegane, suplimentarea cu o vitamină complexă B este crucială.
 
B12 sau deficitul de folat la femeile însărcinate sau care alăptează poate duce la leziuni neurologice severe sau la defecte congenitale la făt sau la sugari (10).
 
Vârstnici
 
Pe măsură ce îmbătrânim, abilitatea noastră de a absorbi vitamina B12 scade, odată cu apetitul, ceea ce face dificil pentru unii oameni să obțină suficientă vitamina B12 numai prin dietă.
Capacitatea organismului de a elibera B12 din alimente astfel încât să poată fi absorbită depinde de cantități adecvate de acid gastric.
Cu toate acestea, se estimează că 10-30% dintre persoanele cu vârste peste 50 de ani nu produc suficient acid gastric pentru a absorbi B12 (11).
Deficitul de B12 a fost legat de creșterea ratelor depresiei și tulburărilor de dispoziție la vârstnici (12, 13).
Deficiențele în vitamina B6 și folatul sunt, de asemenea, comune la populația vârstnică (14, 15).
 
Cei cu anumite condiții medicale
 
Persoanele cu anumite afecțiuni medicale, cum ar fi boală celiacă, cancerul, boală Crohn, alcoolismul, hipotiroidismul și anorexia, sunt mai susceptibile de a dezvolta deficiențe nutritive, inclusiv de vitaminele din grupul  B.
Mai mult, persoanele care au suferit anumite intervenții chirurgicale cu pierdere în greutate sunt, de asemenea, mult mai susceptibile de a fi deficitare în vitaminele B (22).
În aceste condiții, pacienții sunt deseori sfătuiți să suplimenteze cu un complex de vitamine B pentru a corecta sau a evita deficiențele.
 
Vegetarieni și vegani
 
Vitamina B12 se găsește în mod natural în produsele animale precum carnea, laptele, ouăle și fructele de mare.
Veganii și vegetarienii stricți ar putea fi în pericol de a dezvolta o deficiență de B12 dacă nu obțin suficient din această vitamină prin alimente sau suplimente (23).
Un complex de vitamine B adminstrat zilnic persoanelor care aleg să urmeze o dietă ce elimină produsele de origine animală este o metodă sigură de a vă asigura aportul necesar de substanțe nutritive importante.
 
Persoanele care iau anumite medicamente
 
Medicamentele prescrise în mod obișnuit pot duce la o deficiență a vitaminelor B.
De exemplu, medicamente care scad acidul gastric, pot scădea absorbția B12, în timp ce medicamente antidiabetice pot scădea nivelurile de B12 și de folat (24, 25).
 
Anticoncepționalele pot, de asemenea, să epuizeze mai multe vitamine B, inclusiv B6, B12, folat și riboflavină (26).
 
Ce suplimente să folosim?
 
Suplimentele din  complexul B încorporează de obicei toate cele opt vitamine B. Vitaminele B sunt solubile în apă, ceea ce înseamnă că organismul nu le stochează. Din acest motiv, dieta dvs. trebuie să le furnizeze în fiecare zi. Vitaminele B au multe funcții importante și sunt vitale pentru menținerea sănătății. Vitaminele din complexul B conțin, de obicei, următoarele:
 
B1 (tiamina): Tiamina joacă un rol esențial în metabolism, ajutând la transformarea nutrienților în energie. Cele mai bogate surse de hrană includ porc, semințe de floarea-soarelui și germeni de grâu (1).
 
B2 (riboflavină): ajută la transformarea alimentelor în energie și, de asemenea, acționează că un antioxidant. Alimentele cele mai importante din riboflavină includ: carnea de organe, carnea de vită și ciupercile (2).
 
B3 (niacina): joacă un rol în semnalizarea celulară, metabolismul și producția și repararea ADN-ului. Sursele de alimente includ pui, ton și linte (3).
 
B5 (acid pantotenic): Ca și alte vitamine B, acidul pantotenic ajută organismul să obțină energie din alimente și este, de asemenea, implicat în producția de hormoni și colesterol. Ficatul, peștele, iaurtul și avocadoul sunt toate surse bune (4).
 
B6 (piridoxină): este implicată în metabolizarea aminoacizilor, producția de celule roșii și crearea neurotransmițătorilor. Alimentele cele mai ridicate din această vitamină includ năut, somon și cartofi (5).
 
B7 (biotina): este esențială pentru metabolismul carbohidraților și a grăsimilor și reglează expresia genelor. Drojdia, ouăle, somonul, brânza și ficatul se numără printre cele mai bune surse alimentare de biotină (6).
 
B9 (acid folic sau folat): este necesar pentru creșterea celulelor, metabolismul aminoacizilor, formarea celulelor roșii și albe din sânge și diviziunea celulară adecvată. Acesta poate fi găsit în alimente verzi, ficat și fasole sau în suplimente ca acid folic (7).
 
B12 (cobalamină): Probabil cea mai cunoscută dintre toate vitaminele B, B12 este vitală pentru funcția neurologică, producția de ADN și dezvoltarea celulelor roșii din sânge. B12 se găsește în mod natural în surse animale cum ar fi carnea, ouăle, fructele de mare și produsele lactate (8).
 
Deși aceste vitamine au câteva caracteristici, toate au funcții unice și sunt necesare în cantități diferite.
 
Noi recomandăm Altrient® B Complex ce include tot grupul de vitamine B, precum și Zinc, Seleniu și Crom.
 
Pe lângă beneficiile menționate mai sus, Altrient® B complex cu minerale se remarcă prin:
- Formularea lipozomala capabilă să asigure asimilarea lor la nivel celular pentru rezultate vizibile de la prima doză;
- Puritatea ingredientelor;
- Calitatea ingredientelor;
- Combinația sinergică pentru maximizarea rezultatelor.
 
Vezi aici produsul. 
 
altrient B
 
 
un produs recomandat de ligia pop
 
 
Cititi despre actiunea sinergica a vitaminelor lipozomale aici.
 
Referințe
https://www.healthline.com/nutrition/water-soluble-vitamins
https://www.healthline.com/nutrition/foods-high-in-folate-folic-acid
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3257642/
https://www.healthline.com/nutrition/supplements-during-pregnancy
https://www.healthline.com/nutrition/vitamin-b12-deficiency-symptoms
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4341306/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5323299/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3820055/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5188422/
https://www.healthline.com/nutrition/7-supplements-for-vegans
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4110863/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21967158
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2885294/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2885294/
https://www.healthline.com/nutrition/16-ways-relieve-stress-anxiety
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3658370/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25257064
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3010969/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5084016/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3965920/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3965920/
 

1 Comentarii

Vasilescu Cristina:
20.02.2019, 10:55:56 AM
Reply

Super articol. Multumesc pentru informare. Eu folosesc Altrient B si sunt foarte incantata de efecte. Pot sa confirm ca ma simt mult mult mai bine si mai in forma. Am mai multa claritate mentala si ma pot concentra. Imi e greu sa ma pornesc, ce-i drept....dar si cand ma pornesc...ca un tanc rusesc sunt...

Lasa un comentariu