Acest site utilizează cookies. Navigarea în continuare reprezintă acceptul dumneavoastră pentru utilizarea acestora. Citeşte mai multe despre cookies aici

Glicemie ridicată ? Ar trebui să cunoști beneficiile acidului alfa lipoic!

28.06.2018 0 Comentarii Despre producatorii nostri,Alimentatie sanatoasa,Principii active,

Acidul alfa lipoic - Aliat natural în controlul glicemiei

 

De ce sunt alimentele precum broccoli și spanacul atât de sănătoase? Conţin fibre, vitamine şi minerale, bineînţeles, dar şi alţi compuşi chimici importanţi pe care îi numim "antioxidanţi" - cum ar fi acidul alfa lipoic (ALA).

 

Probabil ați auzit multe despre numeroasele beneficii ale antioxidanților și ale alimentelor bogate în antioxidanți - combaterea inflamației, sprijinul în lupta împotriva cancerului sau a bolilor de inimă, prevenirea depresiei și a declinului cognitiv și multe altele - dar v-ați întrebat vreodată ce anume sunt antioxidanții și cum funcționează în organism?

 

Acidul alfa lipoic - un tip de antioxidant - este un compus găsit în alimentele vegetale pe care le consumăm în mod obișnuit, care înlătură radicalii liberi, luptă împotriva inflamației și încetinește procesul de îmbătrânire. Dar poate cea mai faimoasă utilizare a sa este tratamentul diabetului în mod natural.

 

Oamenii produc, de asemenea, o cantitate mică de ALA pe cont propriu, deși concentrația din fluxurile noastre sangvine crește semnificativ atunci când mâncăm o dietă sănătoasă. Abundent în mod natural în alimente cum ar fi legumele verzi, cartofii și anumite tipuri de drojdie, acidul lipoic este similar cu o vitamină, si poate fi, de asemenea, fabricat într-un laborator astfel încât poate fi luat ca un supliment antiinflamator (numit acidul alfa-lipoic).

 

Cum funcționează acidul alfalipoic

 

Acidul lipoic se găsește în organism și este, de asemenea, sintetizat de plante și animale. Este prezent în fiecare celulă din interiorul corpului și ajută la transformarea glucozei în "combustibil" pentru a furniza energie organismului.

 

Este “esențial” să consumați în fiecare zi o anumită doză de acid alfa lipoic?  Nu chiar.

 

Chiar dacă putem să producem o parte din el pe cont propriu fără suplimente sau surse alimentare suplimentare (de aceea nu este considerat un "nutrient esențial"), un regim alimentar bogat în antioxidanţi plus eventuale suplimente de ALA, pot crește cantitatea care circulă în organism, cu studii care arată că are avantaje foarte importante.

 

Cel mai important rol al ALA în organism este combaterea efectelor radicalilor liberi, care sunt substanţe chimice periculoase care se formează în timpul procesului de oxidare. În celulele noastre, ALA este transformat în acid dihidrolipoic, care are efecte protectoare asupra reacțiilor celulare normale.

 

Deoarece oxidarea are loc în organism în timp - datorită reacțiilor chimice normale cum ar fi consumul alimentelor sau mișcarea, dar și expunerea la poluanți de mediu și toxine - anumiți compuși pot deveni foarte reactivi și pot afecta celulele. Uneori, aceasta determină creșterea și multiplicarea celulelor anormale sau poate avea alte efecte, cum ar fi încetinirea eficienței metabolice și schimbarea semnalizării neuronale.

 

Ca și alți antioxidanți, acidul alfa-lipoic poate ajuta la încetinirea leziunilor celulare, care este una dintre cauzele principale ale bolilor precum cancerul, bolile de inimă și diabetul. De asemenea, funcționează în organism pentru a restabili nivelurile esențiale de vitamine, cum ar fi vitamina E și vitamina C, împreună cu sprijinirea sistemului digestiv al organismului și utilizarea moleculelor de carbohidrați, transformându-le în energie utilizabilă.

 

În plus, acidul alfa lipoic funcționează ca un sinergist cu vitaminele B, care sunt necesare pentru a transforma toate macronutrienții din alimente în energie. Și este sintetizat și legat de moleculele de proteine, făcându-l să acționeze ca un cofactor pentru mai multe enzime mitocondriale importante.

 

Ceea ce face ALA unic este că este atât solubil atât în apă, cât şi în grăsimi, spre deosebire de alți nutrienți (cum ar fi vitaminele B sau vitaminele A, C, D sau E), care pot fi absorbite într-un singur mod. Există unele dovezi că ALA acționează ca un "chelator al metalelor grele", legându-se de metalele (numite și "toxine") din organism, inclusiv mercurul, arsenicul, fierul și alte forme de radicali liberi care se îndreaptă spre fluxul sangvin prin apă, aer, produse chimice și consumul de alimente.

 

În cele din urmă (ca și cum ar fi nevoie de mai mult!), acidul alfa lipoic poate crește modul în care organismul utilizează un antioxidant foarte important cunoscut sub numele de glutation și poate crește și metabolismul energetic - de aceea unii sportivi folosesc suplimentele ALA pentru performanțe fizice îmbunătățite.

 

 

5 Beneficii pentru sănătate ale acidului alfa lipoic

 

Deoarece acționează ca un antidot pentru stresul oxidativ și inflamație, acidul alfa lipoic pare să ajute împotriva leziunilor vaselor de sânge, ale creierului, ale neuronilor și ale organelor precum inima sau ficatul. Aceasta înseamnă că oferă numeroase beneficii pentru tot corpul, de la tratarea naturală a bolii Alzheimer la controlul bolii hepatice.

Deoarece ALA nu este un nutrient esențial oficial, nu a fost stabilită o doză zilnică necesară pentru a preveni o deficiență. Cu toate acestea, un nivel redus de antioxidanți, în general, poate accelera procesul de îmbătrânire, ducând la simptome cum ar fi o funcție imunitară slăbită, o scădere a masei musculare, probleme cardiovasculare și probleme de memorie.

 

Iată cinci modalități prin care includerea în dieta dvs. a unei cantităţi mai mari de acid alfa lipoic (și pentru unii oameni administrarea de suplimente) vă poate ajuta să vă simțiți tineri și sănătoși:

 

 

  1. Luptă împotriva diabetului şi a complicaţiilor acestuia

Deoarece acidul alfa lipoic poate proteja celulele și neuronii implicați în producția de hormoni, un beneficiu este că oferă protecție împotriva diabetului. ALA este considerat un medicament eficient în tratamentul neuropatiei diabetice senzorimotorie distală, care afectează aproximativ 50% dintre persoanele cu diabet. În forma de supliment alimentar, ALA pare să contribuie la îmbunătățirea metabolizării glucozei și ar putea oferi, de asemenea, protecție împotriva sindromului metabolic - un termen dat unui grup de afecțiuni precum hipertensiunea arterială, nivelul ridicat colesterol și problemele legate de greutatea corporală mare. Unele dovezi arată, de asemenea, că poate ajuta la scăderea glicemiei.

 

ALA este folosit pentru a ajuta la ameliorarea complicațiilor și a simptomelor diabetului cauzate de leziuni ale nervilor, inclusiv amorțeală la picioare și brațe, probleme cardiovasculare, tulburări oculare, dureri și umflături. De aceea ar trebui să facă parte din orice regim alimentar pentru diabet, pentru a trata această afecțiune comună. Persoanele care au neuropatie periferică - un efect secundar al diabetului pot folosi ALA ca remediu pentru durere, senzație de arsură, mâncărime, furnicături și amorțeli, deși cele mai multe studii arată că dozele mari în forma injecţiilor intravenoase sunt cele mai eficiente, spre deosebire de consumul de alimente cu conţinut ridicat de ALA.

 

Un beneficiu important al suplimentării cu acid alfa lipoic la diabetici este reducerea riscului de complicații neuropatice care afectează inima, deoarece aproximativ 25% dintre persoanele cu diabet dezvoltă neuropatie autonomă cardiovasculară. Aceasta se caracterizează prin variabilitate redusă a ritmului cardiac și este asociată cu un risc crescut de mortalitate la persoanele cu diabet. Cercetarile sugerează că suplimentarea cu 600 miligrame pe zi de ALA timp de trei săptămâni reduce semnificativ simptomele neuropatiei periferice diabetice, deşi unii medici aleg sa utilizeze doze de până la 1800 miligrame pe zi, în siguranţă, pentru pacienții aflați sub supraveghere.

 

 

  1. Protejează sănătatea ochilor

Stresul oxidativ poate deteriora nervii ochilor și poate provoca probleme de vedere, în special la persoanele cu diabet sau adulți mai în vârstă. Acidul alfa-lipoic a fost utilizat cu succes pentru a ajuta la controlul simptomelor de afecţiuni ale ochilor, inclusiv pierderea vederii, degenerescenta maculara, deteriorarea retinei, cataracta, glaucomul şi boala Wilson.

Rezultatele din anumite studii demonstrează că utilizarea pe termen lung a acidului alfa lipoic are efecte benefice asupra dezvoltării retinopatiei, deoarece stopează leziunile oxidante care pot duce la ADN modificat în retină. Pe măsură ce oamenii îmbătrânesc, viziunea lor devine mult mai compromisă, din acest motiv este important să consumăm o dietă bogată în nutrienți înainte de a îmbătrâni, pentru a preveni degenerarea țesutului ocular sau pierderea timpurie a vederii.

 

 

  1. Previne pierderea memoriei și declinul cognitiv

Știm că o dietă bogată în nutrienți care cuprinde diferite alimente benefice pentru creier, de culori diverse, ajută la protejarea memoriei. Unii profesioniști din domeniul sănătății utilizează suplimente de acid alfalipoic pentru a-i ajuta în continuare pe pacienţii lor să evite leziuni neuronale, pierderi de memorie, tulburări motorii și schimbări în funcționarea cognitivă, protecţie datorată activității antioxidante. ALA pare să ajungă cu ușurință în creier, prin depăşirea barierei hemato-encefalică, unde poate proteja țesuturile delicate ale creierului și nervilor. Este, de asemenea, utilizat pentru a preveni accidente vasculare cerebrale și alte probleme cerebrale, inclusiv demență la adulții în vârstă.

Experimentele recente care au utilizat șobolani au arătat că ALA poate ajuta la inversarea leziunilor în celulele îmbătrânite ale creierului, la îmbunătăţirea performanței în sarcini de memorie, reducerea leziunile oxidative și îmbunătățirea funcției mitocondriale, cu toate că încă nu știm cât în ce măsură aceste beneficii se aplica oamenilor în vârstă.

 

 

  1. Ajută la stimularea glutationului

Glutationul este considerat "expertul antioxidant" de către mulți experți, deoarece este esențial pentru imunitate, sănătate celulară și prevenirea bolilor. Unele studii au constatat că 300-1.200 de miligrame de acid alfa lipoic ajută la creșterea capacității glutationului de a regla răspunsul imun al organismului și de a lupta împotriva bolilor cum ar fi diabetul. La adulți, suplimentele cu acid alfa lipoic par să aibă un efect pozitiv asupra pacienților cu sindroame de imunodeficiență și virusuri grave, prin restabilirea nivelurilor totale de glutation de sânge și îmbunătățirea reactivității funcționale a limfocitelor la mitogenii celulelor T.

 

 

  1. Poate ajuta la protecţia pielii

Când vine vorba de lupta cu semnele fizice de îmbătrânire a pielii, anumite studii au descoperit că cremele de tratament topice care conțin 5% acid alfa lipoic pot ajuta la reducerea liniilor fine cauzate de expunerea la razele soarelui. Deteriorarea pielii este un efect secundar al cantităților mari de radicali liberi, motiv pentru care se spune că fructele și legumele bogate în antioxidanți vă ajută să vă menţineţi un aspect tânăr.

 

 

 

Cât de mult acid alfa-lipoic avem nevoie? Şi cele mai bune surse de acid alfa-lipoic

 

Cel mai bun mod de a obține orice nutrient este, în mod ideal, prin intermediul unor surse alimentare reale, deoarece acesta este modul în care corpul dumneavoastră știe cum să absoarbă și să utilizeze substanțe chimice în cel mai bun mod posibil. ALA se găsește în multe surse de plante și animale, deoarece este legată de moleculele de proteine ​​(în special de lizină).

Concentrația ALA în diferite alimente poate varia în funcție de locul în care acestea sunt cultivate, de calitatea solului, de cât de proaspete sunt și de modul în care sunt pregătite, deci este greu de cuantificat cât de mult este în fiecare tip de alimente. Nu s-au făcut prea multe cercetări pentru a trage concluzii cu privire la cantitatea de ALA din anumite alimente, deși știm că legumele și anumite tipuri de carne (organe) par a fi cele cu conţinutul cel mai ridicat.

 

Acestea fiind spuse, atunci când aveţi un regim alimentar variat şi pe bază de alimente integrale, probabil consumaţi o cantitate destul de mare şi corpul dvs. mai produce, pe cont propriu, o cantitate suplimentară.

 

Iată câteva din cele mai bune surse alimentare de acid alfalipoic:

  • Broccoli
  • Spanac
  • Carne roşie
  • Carne de organe (ficat, inimă, rinichi din carne de vită sau de pui)
  • Varză de Bruxelles
  • Roșii
  • Mazăre
  • Drojdie de bere
  • Sfeclă
  • Morcovi

 

Recomandări privind dozajul acidului alfalipoic

 

Dacă alegeți să luați suplimente ALA, rețineți că o cantitate mai mare nu va oferi întotdeauna rezultate mai bune. În timp ce efectele secundare și riscurile de a lua mai mult par a fi foarte rare (având în vedere că este o substanță chimică naturală găsită în organism în orice moment), doar 20-50 de miligrame pe zi pare a fi benefice pentru sănătatea generală preventivă. Doze mai mari de până la 600-800 de miligrame pe zi sunt uneori utilizate la pacienții cu diabet sau tulburări cognitive, dar nu sunt recomandate publicului larg.

 

Recomandările de dozare diferă în funcție de persoana pe care o întrebaţi, dar mai jos sunt câteva indicaţii generale care se află în limitele de siguranță:

  • 50-100 de miligrame în scopuri antioxidante la adulții în general sănătoși.
  • 600-800 de miligrame pentru pacienții cu diabet (împărțite în două doze, de obicei, comprimatele sunt de 30-50 de miligrame fiecare).
  • 600-1.800 de miligrame pentru pacienții cu neuropatie și neuropatie diabetică (doze atât de ridicate trebuie luate numai sub supravegherea unui medic)

 

Potrivit cercetătorilor de la Universitatea de Stat din Oregon, cantitățile de acid lipoic disponibile în suplimentele dietetice (care variază în doze de la 200-600 de miligrame) pot fi de 1000 de ori mai mari decât cantitățile care ar putea fi obținute doar prin regimul alimentar! Administrarea suplimentelor de ALA în timpul mesei se pare că diminuează biodisponibilitatea, astfel încât majoritatea experților recomandă să fie luate pe stomacul gol (sau cu cel puțin o oră înainte sau după) pentru obținerea celor mai bune rezultate.

 

Efecte secundare posibile și interacțiuni ale ALA

 

Suplimentele cu acid alfalipoic nu au fost studiate la copii sau femei care sunt însărcinate sau care alăptează, deci în momentul de faţă este destinat utilizării numai la adulți. Efectele secundare ale ALA în formă de suplimente sunt, în general, rare, dar pentru unele persoane pot include: insomnie, oboseală, diaree, erupție cutanată sau nivel scăzut al zahărului din sânge (în special la persoanele cu diabet sau hipoglicemie care iau medicamente).

Unele interacțiuni potențiale sau circumstanțele în care este indicat să discutați cu medicul dumneavostră înainte de a lua suplimentele de acid alfa lipoic includ:

  • dacă aveți o deficiență de tiamină (vitamina B1), care este asociată cu maladii hepatice / abuz de alcool
  • dacă vă recuperați după tratamentul cu chimioterapie sau luați medicamente împotriva cancerului
  • dacă aveți antecedente de tulburări tiroidiene

 

Ghidul ALA – întrebări şi răspunsuri

 

Î: Ce este acidul alfa lipoic (ALA)?

R: ALA este un antioxidant care se găseşte în organism și este, de asemenea, sintetizat de plante și animale.

 

Î: Ce face?

R: Ajută la transformarea glucozei în combustibil pentru organism.

 

Î: Trebuie să consumăm ALA în fiecare zi?

R: Nu chiar. Organismul produce o anumită cantitate pe cont propriu, dar consumul de alimente (și suplimente) bogate în ALA poate crește nivelul din circulaţie, ceea ce are avantaje multiple.

 

Î: Care este cel mai important rol al ALA?

R: Combate efectele radicalilor liberi, astfel protejează celulele, luptă împotriva bolilor și restabilește nivelurile esențiale de vitamine.

 

Î: Ce face ALA unic?

R: Este atât solubil în apă, cât și solubil în grăsimi, făcându-l foarte ușor de absorbit.

 

Î: Există vreo reacție adversă negativă?

R: Reacțiile adverse sunt, în general, rare, cu toate acestea, la unele persoane pot să apară: insomnie, oboseală, diaree, erupție cutanată, scăderea glicemiei.

altrient r-ala ambalaj nou

Lasa un comentariu

Medvi Design

Creare Magazin Online